The Story - Brandi Carlile

音乐随身听:

【欧美流行】The Story - Brandi Carlile

选自Brandi Carlile发行于2007年的现场专辑《Live At Easy Street Records》。这首歌的录制中,Carlile意外的出现了破音情况,而这真实的声音在唱片中未作任何修正。Carlile评价自己的破音是“技术上来说是错误的,但是从当时情绪上来说是正确的。”

这首歌曾出现在美剧《实习医生格蕾》第三季中,Carlile发自心底的呐喊,释放出剧中人物内心的压抑和疲惫。

《The Story》 

All of these lines across my face
我脸上的风霜与痕迹
Tell you the story of who I am
能告诉你我的过去与经历
So many stories of where I\'ve been
我曾经看过的一切山川与河流
And how I got to where I am
以及我是如何变成现在的自己
But these stories don\'t mean anything
但这些故事本来毫无意义
When you\'ve got no one to tell them to
当我环顾四周,却发现无人倾听

It\'s true...
的确是这样
I was made for you
我为你而生

I climbed across the mountain tops
我曾攀登险峻山峰
Swam all across the ocean blue
亦曾远渡碧蓝大海
I crossed all the lines and I broke all the rules
我从未安守本分,无视一切繁文缛节
But baby I broke them all for you
但是亲爱的,这都是为了你
Because even when I was flat broke
因为即使在我一文不值的时候
You made me feel like a million bucks
你依然视我如珍物
Yeah you do and I was made for you
是的,这是你所做的 你成就了我

You see the smile that\'s on my mouth
你只看到我嘴角的微笑
Is hiding the words that don\'t come out
背后却是难以吐露的满腔心绪
And all of my friends who think that I\'m blessed
所有认为我格外幸运的朋友
They don\'t know my head is a mess
他们却不清楚我的头脑里一片混乱
No, they don\'t know who I really am
是的 他们不了解真正的我
And they don\'t know what I\'ve been through but you do
他们不了解我所经历的一切 但你明白
And I was made for you...
亲爱的 你成就了我
All of these lines across my face
我脸上的风霜与痕迹
Tell you the story of who I am
能告诉你我的过去与经历
So many stories of where I\'ve been
我曾经到达过的所有地方
And how I got to where I am
以及我是如何变成现在的自己
But these stories don\'t mean anything
但这些故事本来毫无意义
When you\'ve got no one to tell them to
当我环顾四周,却发现无人倾听
It\'s true...
这感觉如此清晰
I was made for you
你成就了我
It\'s true...
这感觉如此真切
I was made for you
我为你而生

评论
热度(38)

© CHEN | Powered by LOFTER